Veelgestelde vragen
Bij Forza worden alle refurbished iPhones, iPads, Apple Watches, MacBooks en Samsungs grondig gecontroleerd, gerenoveerd en schoongemaakt. Hierbij worden 50 technische punten gecontroleerd. Een refurbished toestel is hierdoor 100% functioneel. Tweedehands devices zijn niet zorgvuldig schoongemaakt en nagelopen. Ze kunnen er aan de buitenkant als nieuw uit zien, maar inhoudelijk flink beschadigd zijn. Lees meer in dit artikel: Verschil tweedehands refurbished.
MFi betekent ‘Made For iPhone/iPad’, oftewel: gemaakt voor iPhones en iPads. Laadaccessoires die dit officiële keurmerk van Apple bevatten, zijn van goede kwaliteit en kun je veilig gebruiken zonder dat het je device schaadt. Bij elke refurbished aankoop krijg je een nieuw setje MFi-gecertificeerde laadaccessoires gratis meegeleverd.
De batterijen hebben een batterijconditie van minimaal 85%. Dit is genoeg voor ten minste 2 jaar ongestoord gebruik.
Elke refurbished iPhone, iPad, Apple Watch, MacBook of Samsung kun je bij Forza kopen in de productcondities zo goed als nieuw, licht gebruikt en zichtbaar gebruikt. Dit gaat enkel om het uiterlijk. Van binnen is elk refurbished device 100% functioneel en evenaart het de kwaliteit van nieuw. Je leest en ziet er alles over op onze productconditie-pagina.
Het Keurmerk Refurbished is een erkend kwaliteitslabel. Koop je een refurbished device met het keurmerk, dan weet je zeker dat je een betrouwbaar product met 3 jaar garantie koopt, bij een professioneel bedrijf waarbij refurbishen de corebusiness is.
Bij Forza kun je in zes eenvoudige stappen online een bestelling plaatsen. Ervaar je een product liever met eigen ogen voordat je deze aanschaft? Dan kun je ook bij een winkel bij jou in de buurt onze producten kopen. Neem contact op met onze servicedesk en vraag naar de dichtstbijzijnde wederverkoper bij jou in de buurt!
We leveren je bestelling binnen Nederland en België met PostNL. Hiervoor wordt €3,95 in rekening gebracht. In overige Europese landen is FedEx de leveringspartner. De verzendkosten bedragen €9,00 incl. BTW. Tijdens het invullen van het bezorgadres, kun je precies zien wat een zending naar jouw locatie kost.
Bestel je op werkdagen vóór 22:30 uur? Dan geven wij je pakket diezelfde dag nog mee aan onze leveringspartner. Vaak heb jij je bestelling dus de volgende werkdag of op zaterdag al in huis. Hierbij zijn wij uiteraard wel afhankelijk van de leveringssnelheid van PostNL en FedEx. Bestel je in het weekend, dan wordt je bestelling doorgaans op maandag bij je bezorgd.
Als je op werkdagen en zondag vóór 22:30 uur bestelt, wordt je pakket diezelfde dag nog aan onze leveringspartner meegegeven. Vaak heb jij je bestelling dus de volgende werkdag of op zaterdag al in huis! Bestel je in het weekend, dan wordt je bestelling doorgaans op maandag bij je bezorgd. Hierbij zijn we natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid van onze leveringspartners.
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt je bestelling laten versturen naar een door jou opgegeven adres, óf het pakketje laten bezorgen bij een pakketpunt bij jou in de buurt.
Nee, dat hoeft niet. Indien je tijdens het bezorgmoment niet aanwezig bent, wordt je bestelling naar een pakketpunt van de leverancier bij jou in de buurt gebracht. De vervoerder laat je dan weten wanneer je de bestelling kunt ophalen. Vergeet in dit geval je geldige legitimatiebewijs niet mee te nemen! Ook kan het zijn dat er een QR-code naar je toe wordt gemaild.
Na het plaatsen van een online bestelling krijg je van ons een orderbevestiging per e-mail. Nadat wij je bestelling uit ons magazijn hebben gehaald en klaar gaan maken voor verzending, krijg je van ons een e-mail met hierin de factuur toegestuurd. Heb je geen bericht ontvangen? Het kan gebeuren dat deze e-mail in de spamberichten staat.
In je pakketje vind je een zwart Forza-doosje. Hierin zitten de refurbished iPhone of iPad, gratis MFi-gecertificeerde laadaccessoires en een simkaart pin. Ook is de pakbon van je bestelling bijgevoegd. Bestel je een Samsung, dan ontvang je een simkaart pin, een oplaadblokje en een oplaadkabel erbij. Bestel je een refurbished Apple Watch, dan ontvang je de Apple Watch met bijbehorend magnetische Apple Watch-oplader-naar-USB-C-kabel. Wanneer je een refurbished MacBook besteld ontvang je de MacBook met oplader & USB-C-kabel.
Bij Forza kan de voorraad variëren en hebben we niet standaard dezelfde voorraad. Onze website geeft altijd de actuele voorraad weer. Houd onze website dus goed in de gaten, want de voorraad wordt regelmatig aangevuld.
Dat vinden we erg vervelend. Zoek in dat geval zo snel mogelijk contact met onze servicedesk. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website.
Bij Forza heb je op refurbished iPhones, iPads, Apple Watches, MacBooks, Samsungs een garantie van drie jaar. Op de batterij ontvang je een garantie van twee jaar en op alle accessoires is deze termijn één jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
De meeste technische mankementen repareren we kosteloos voor je. Schade die is ontstaan door vloeistoffen, vallen en stoten valt niet binnen onze garantie. In onze garantievoorwaarden lees je precies welke schades wel en niet vergoed worden.
Onze servicedesk helpt je graag in te schatten of jouw schade binnen de garantie valt. Neem bij twijfel dus altijd even contact met onze servicedesk op. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website. Zo voorkom je dat je onnodig je device naar ons opstuurt.
Nee, een refurbished iPhone, iPad, Apple Watch, MacBook of Samsung waarvan de garantietermijn voorbij is kun je niet door ons laten repareren.
Op al onze devices hebben we een garantietermijn van 36 maanden. Het garantietermijn op de batterij bedraagt twee jaar. Dit geldt alleen als de batterijcapaciteit binnen twee jaar is teruggelopen naar minder dan 70%.
Op onze retour-pagina vind je stap voor stap hoe je een herroeping aanmeldt en wat je moet doen voordat je het product aan ons retourneert. Ook vind je hier alle informatie over onze retourvoorwaarden.
Je kunt 14 dagen nadat jijzelf of een door jou aangewezen derde persoon (zoals je buurman) het product ontvangen hebt, de aankoop herroepen. Je kunt dit zonder opgave van redenen doen. Hierna krijg je nog eens 14 dagen om je product naar ons terug te sturen.
Als je het device op onze retour-pagina hebt aangemeld, moet je het toestel volledig leegmaken. Dit houdt in dat je een reservekopie van je gegevens maakt, de functie Zoek Mijn [Device] uitschakelt, uitlogt bij iCloud en je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Onze Handleiding iPhone leegmaken, Handleiding iPad leegmaken, of Handleiding Samsung leegmaken helpt je hier stap voor stap bij.
Een refurbished iPhone, een refurbished iPad, een refurbished Apple Watch, een refurbished MacBook, een refurbished Samsung en accessoires van deze devices mag je aan ons retour sturen binnen de herroepingstermijn. Het is dan wel belangrijk dat je het product in de originele staat en onbeschadigd terugstuurt. In-ear headphones kun je niet retour sturen als je de verzegeling hebt verbroken.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Nadat we de retourzending hebben beoordeeld, gaan we over op terugbetaling.
Via deze pagina kun je een device eenvoudig ter reparatie aanbieden. Wat we hiervoor nodig hebben is het IMEI of Serienummer, of je e-mailadres en ordernummer.
Het IMEI- of serie-nummer staat digitaal in je iPhone, iPad, Apple Watch of MacBook. Je vindt hem via Instellingen > Algemeen > Info. Ook op de pakbon, die bij elke online bestelling wordt meegeleverd in de doos, is het IMEI- of serie-nummer te vinden.
Als je bestelling correct is afgehandeld in onze webshop, krijg je van ons een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat het ordernummer van je bestelling. Ook op de pakbon, die bij elke online bestelling wordt meegeleverd in de doos, is het ordernummer van je bestelling te vinden.
Als je een device ter reparatie aanbiedt, is het altijd verstandig om een reservekopie te maken. Bekijk in onze Handleiding reservekopie maken hoe je dit moet doen.
Find My [Device] moet je uitschakelen als je een iPhone iPad, Apple Watch of MacBook aan Forza verkoopt of ter reparatie aan ons aanbiedt. Je doet dit via het apparaat zelf of via een computer. Bekijk in onze Handleiding hoe je dit stap voor stap doet.
Ga hiervoor naar de Instellingen-app > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.
Als je het device op onze retour-pagina hebt aangemeld, moet je het toestel volledig leegmaken. Dit houdt in dat je een reservekopie van je gegevens maakt, de functie Zoek Mijn [Device] uitschakelt, uitlogt bij iCloud en je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Onze Handleiding iPhone leegmaken, Handleiding iPad leegmaken, of Handleiding Samsung leegmaken helpt je hier stap voor stap bij.
Gemiddeld komen retourzendingen na 1 tot 3 werkdagen bij ons aan. Pakketjes uit het buitenland kunnen langer onderweg zijn. Daarna kan het tot 24 uur duren voordat we je te repareren product in behandeling nemen. Vervolgens proberen we je iPhone, iPad, Apple Watch of MacBook binnen 72 uur te repareren én retourneren.
Ja, via e-mails houden we je op de hoogte over de status. We sturen een e-mail als we het pakketje hebben ontvangen, als we het toestel hebben gemaakt én als het pakketje weer aan de vervoerder is meegegeven. Ook als je reparatie om bepaalde redenen langer duurt dan verwacht, brengen we je hiervan op de hoogte. Heb je geen berichten ontvangen? Het kan gebeuren dat deze e-mails in de spamberichten staan.
Nee, dat is niet mogelijk. Repareren doen we uitsluitend bij Forza zelf. Je kunt dus niet met je defecte device naar een winkel bij jou in de buurt.
Gemiddeld komen retourzendingen na 1 tot 3 werkdagen bij ons aan. Pakketjes uit het buitenland kunnen langer onderweg zijn. De duur van een creditering duurt maximaal een week. De duur van een omruiling kan 3 tot 5 dagen duren, maar verschilt per situatie. Het kan namelijk voorkomen dat een product tijdelijk niet op voorraad is, waardoor de omruiling langer op zich laat wachten.
De melding wordt getoond, omdat er door een niet-officiële Apple-reparateur een reparatie aan de batterij of het beeldscherm heeft plaatsgevonden. Maak je geen zorgen, want de melding is slechts een waarschuwing. Het heeft geen enkele invloed op de prestaties van de accu, het beeldscherm of de iPhone. Bekijk hier mee over deze melding.
Als je iPhone nergens meer op reageert, is het toestel vastgelopen. Probeer in dat geval het toestel eens uit- en aan te zetten. Lukt of werkt dat niet? Dan kun je het probleem verhelpen door de iPhone te resetten met een toetsencombinatie. In dit iPhone resetten blogartikel vind je per type iPhone hoe dat werkt.
Loopt je iPhone vast? Crashen apps continu? Je iPhone resetten is in veel gevallen de oplossing voor dergelijk raar gedrag.
Als de batterij snel leegloopt, kan dat komen omdat je de iPhone energiezuiniger kunt gebruiken dan je op dit moment doet. In dit batterij-besparende tips blogartikel lees je wat je kunt doen om de batterij langer te laten meegaan. Werkt dit allemaal niet? Dan is er wellicht iets anders aan de hand en moet de batterij mogelijk vervangen worden. Neem in dat geval contact met onze servicedesk op. Dat kan per e-mail, telefonisch én via de live chat op onze website.
Je kunt eenvoudig zelf de laatste versie van iOS op je iPhone zetten. Je doet dit via het toestel óf via iTunes. Bekijk in onze Handleiding software-update installeren hoe je dit moet doen.
Je kunt onze klantenservice bereiken op +31 88 144 7700 (NL) of op +32 784 851 90 (BE).
Ons e-mailadres is: servicedesk@forza-refurbished.nl. Tip: veel vragen kun je ook stellen via de chat op onze website.
Forza Refurbished B.V. Graaf Engelbertlaan 75, 4837 DS Breda, Nederland.
Van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 – 17:00 uur zijn wij telefonisch, per e-mail en via de chat bereikbaar.
- Kies de iPhone of iPad die je wilt inruilen;
- Selecteer in welke staat het apparaat verkeert;
- Voer je persoons- en rekeninggegevens in;
- Print en onderteken het innameformulier;
- Print het verzendlabel en stuur het toestel kosteloos op;
- Na beoordeling ontvang je het definitieve verkoopbedrag.
De prijs die Forza betaalt is gebaseerd op het model, het geheugen en de staat van het toestel. Het gaat dan om zowel de Cosmetische staat (Zo goed als nieuw, Licht gebruikt of Zichtbaar gebruikt) als de Functionele staat (Kleine reparatie, Grote reparatie of Waardeloos).
De beoordeling wordt uitgevoerd door gecertificeerde techniekers die gebruik maken van speciale software voor het uitvoeren van een uitgebreide, functionele test en een aantal visuele inspectiemiddelen om de cosmetische staat goed te kunnen vaststellen.
Bekijk 'verkopen aan Forza uitleg graderingen' voor meer informatie.
Alle toestellen die wij inkopen zijn bedoeld voor de verkoop. Hierdoor stellen wij hoge eisen aan de kwaliteit van de toestellen die wij inkopen en worden alle devices uitgebreid beoordeeld en getest op hun werking en uiterlijk.
Voordat je je telefoon opstuurt, kun je thuis je toestel al eenvoudig toetsen via de uitleg van de verschillende graderingen.
Bekijk 'verkopen aan Forza uitleg graderingen' voor meer informatie.
- Maak een reservekopie van je gegevens
- Stuur geen accessoires mee
- Schakel ‘Find my iPhone’ uit (!)
- Verwijder de simkaart
- Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Ontkoppel indien nodig het toestel uit Apple Business Manager
Klik op de onderstaande link voor meer informatie
https://www.forza-refurbished.nl/nieuws/iphone/iphone-leegmaken
Een batterijvolume van minimaal 20% is wenselijk zodat wij jouw toestel snel kunnen beoordelen.
Een PostNL label moet binnen 5 werkdagen na aanvraag gebruikt worden. Na deze periode moet je via onze site een nieuwe aanvraag doen.
Kijk in de lijst om te zien welke toestellen je kunt inruilen. Staat jouw toestel er niet tussen? Dan kun je het helaas niet aan ons verkopen.
Let op! Het moet een authentiek Apple product zijn en Forza koopt géén apparaten die
- waterschade hebben;
- gebogen zijn;
- problemen hebben die wijzen op een defect moederbord;
- een defect Touch ID hebben;
- Find My iPhone hebben ingeschakeld;
- een iCloud- management- of simlock hebben;
- een niet-functionele Face ID of True Tone hebben;
- een onherstelbare scheur in de homeknop hebben;
- eerder zijn gedemonteerd en/of opnieuw zijn gemonteerd met niet-originele Apple onderdelen.
We proberen je zo goed mogelijk te informeren gedurende het gehele proces dat ongeveer 2 weken in beslag zal nemen.
1)Na ontvangst van PostNL duurt het doorgaans 1 werkdag om je pakket in te boeken.
2)We proberen je toestel vervolgens uiterlijk binnen 3 werkdagen te beoordelen.
3)Na beoordeling ontvang je binnen 1 werkdag het definitieve verkoopbedrag.
4)Het bedrag zullen we vervolgens binnen 5 werkdagen aan je overmaken.
- Altijd 3 jaar garantie
- Op al onze devices
- 98% beveelt ons aan
- Klanten geven ons een 9
- Keurmerk Refurbished
- Apple kwaliteit voor een scherpe prijs