Hulp & Ondersteuning
Heb je hulp nodig bij het overstappen van Android naar iOS? Kun je wel wat hulp gebruiken bij het installeren van je nieuwe iPhone? Ervaar je problemen tijdens het gebruik van jouw device of wil je weten wat je moet doen voordat je jouw device kunt verkopen? Met behulp van onze ondersteunende artikelen kun je zelf met deze issues aan de slag. Loop je vast of heb je een vraag? Bel onze servicedesk! Je kunt ons op werkdagen bereiken van 8:00 tot 17:00 uur via 088 144 7700.
Hulp bij overstappen
Van Android naar iOS via Google-account
Als Android-gebruiker is de kans groot dat je over een Google-account beschikt. Via dit account kun je eenvoudig contacten, notities, e-mails en de agenda overzetten naar jouw nieuwe iPhone. Ook foto’s, video’s en muziek kun je zo relatief eenvoudig van Android naar iOS overzetten. Je leest hier stap voor stap hoe dat werkt.
Van Android naar iOS via Move to iOS-app
Wil je overstappen van Android naar iOS? Dan kun je dit óók met de handige app Stap over op iOS doen. Je hebt dan geen Google-account nodig. In deze handleiding leggen we uit hoe dat werkt.
Van Android naar Android
Wil je overstappen van het ene Android- naar het andere Android toestel? In deze handleiding leggen we uit hoe dat werkt.
Hulp bij installeren
iPhone als nieuwe iPhone installeren
Heb je voor de eerste keer een (refurbished) iPhone gekocht? Dan kun je bij het instellen ervan vast wel wat hulp gebruiken. In deze handleiding laten we je stap voor stap zien hoe dat moet, zodat je snel met je aanwinst aan de slag kunt.
iPhone installeren via Quick Start
Heb je een nieuwe iPhone gekocht en was je vorige toestel ook een iPhone? Via Quick Start kun je alle basisinstellingen van je oude iPhone overzetten naar je nieuwe iPhone. Dat scheelt een hoop tijd en moeite. In deze handleiding lees je hoe Quick Start werkt.
Reservekopie terugzetten
Wanneer je een nieuwe iPhone of iPad koopt, kun je deze als nieuw instellen óf een reservekopie terugzetten. Deze back-up van je gegevens kun je zowel via iCloud als iTunes terugzetten op je nieuwe device. Benieuwd hoe dat werkt? We leggen het je hier uit.
Muziek op je iPhone zetten via iTunes
Wil je weten hoe je muziek op je iPhone zet? Of heb je een oude Android-smartphone en wil je de muziek die daarop staat overzetten naar je nieuwe iPhone? In beide gevallen kun je dat snel en gemakkelijk via iTunes doen. We leggen je uit hoe je dat moet doen.
Nieuwe software-update installeren
Apple voert regelmatig software updates door. Hiermee worden nieuwe functies toegevoegd, bugs verholpen en de veiligheid aangescherpt. Het is dus leuk en zinvol om de nieuwe software na zo’n update meteen te installeren. Je kunt automatisch updates instellen óf de updates handmatig doen. Maar hoe doe je dat?
Hulp bij problemen tijdens gebruik
Geen service-melding
Zie je een Geen service-melding op je iPhone staan? Dan kan je iPhone geen verbinding maken met een zendmast en daardoor kan je niet bellen, gebeld worden en mobiel internetten. Dat probleem wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben. Hier zijn de tips die de Geen service-melding kunnen verhelpen.
Device geblokkeerd
Heb je meerdere keren de verkeerde toegangscode ingevoerd en is hierdoor je device geblokkeerd geraakt? Door je apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen kun je het device weer normaal gaan gebruiken. Lees hier meer over het probleem en hoe je dit (in de toekomst) verhelpt.
Batterij loopt snel leeg
De belangrijkste component is toch wel de batterij. Die bepaalt namelijk hoe lang je met je toestel vooruit kunt. Een batterij die snel leegloopt is dan ook heel frustrerend. Gelukkig kun je er in de meeste gevallen zelf wat aan doen! Bekijk hier wat precies.
Device loopt vast
Is je apparaat vastgelopen, reageert het toestel nergens meer op en lukt het je zelfs niet om hem uit te zetten? Dan kun je een reset doen. Hiervoor druk je knoppen gecombineerd of in een bepaalde volghorde in. Je leest hier hoe het resetten van jouw device werkt.
Lokale opslagruimte is (bijna) vol
Bij een Apple-device is de lokale opslagruimte niet uitbreidbaar, tenzij je ervoor betaalt. Is je opslagruimte vol en heb je meer opslag nodig voor bijvoorbeeld de installatie van de laatste software-update. Met deze tips maak je eenvoudig en snel meer opslagruimte vrij.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen
Komt het vaker voor dat je iPhone of iPad nergens meer op reageert? Vertoont je device vaker raar gedrag? Je device terugzetten naar de fabrieksinstellingen is in veel gevallen de oplossing. We leggen je hier uit hoe je dat via iTunes en de Instellingen-app moet doen.
Hulp bij verkopen en weggeven
Reservekopie maken
Het is aan te raden om geregeld een reservekopie te maken van alles wat op je apparaat staat. Zo gaan er geen gegevens verloren als je het toestel verliest of als deze stuk gaat. Ook kun je deze reservekopie gebruiken bij het installeren van je nieuwe apparaat. We leggen je uit hoe je een reservekopie maakt.
Leegmaken voor verkoop
Als je een iPhone of iPad verkoopt, ergens ter technische reparatie aanbiedt of binnen de retourtermijn van 14 dagen retourneert, is het belangrijk om je apparaat goed leeg te maken. Zo kan de persoon die het apparaat in handen krijgt er zonder hindernissen mee aan de slag en kunnen jouw gegevens niet in verkeerde handen vallen. Hier lees je hoe je dat moet doen.