Device as a service met volledige ontzorging voor GGZ Oost Brabant
Samen met de cliënt zoekt GGZ Oost Brabant naar de beste oplossing, zoveel mogelijk afgestemd op de persoonlijke situatie. De hulp van GGZ is eenvoudig als het kan en intensief als het nodig is. Maar altijd toegankelijk en meestal dichtbij. Dit vraagt om een goede ondersteuning van devices. En laat de telefooncentrale nou afstammen uit 1999. Precies hier lag de uitdaging voor IT Service Manager van GGZ Oost Brabant, Patrick Hendriks. Hij startte 18 jaar geleden op de ICT-afdeling en werkt nu als ICT Service Manager. De ICT-afdeling telt 30 mensen, de meesten daarvan zitten op de afdeling applicatiebeheer.
Efficiënt beheer van devices
Het is eind 2019 als binnen de GGZ Oost Brabant het project ‘Beter verbonden’ van start gaat. Hierbij moesten ook keuzes worden gemaakt voor de mobiele hardware. De uitdaging vond zijn grondslag in de huidige manier van het gebruik van smartphones. Doordat het gros van de medewerkers gebruik maakte van eigen devices (Bring Your Own Device), was het beheer omslachtig geworden. Patrick: “Het beheer daarvan was op een gegeven moment niet meer te doen. Je kunt wel stellen dat het beheer een hel was, met elke keer een nieuwe applicatie. BYOD en te veel vrijheid, daar wilden we vanaf.”
Aanschaf eigen toestellen
Om hiermee af te rekenen, zou het zelf aanschaffen van de toestellen dé oplossing zijn. Echter, het aanschaffen van 1.400 nieuwe iPhones is ook weer een behoorlijk bedrag om af te rekenen. Daarbij had GGZ Oost Brabant minder goede ervaringen met het zelf moeten verkopen van de devices na afloop.
Nieuwe leaseconstructie
Met deze opdracht ging de afdeling inkoop aan de slag. Met samenwerkingsorganisaties, externe (facilitaire) zorgpartijen, werd het antwoord op de vraag al snel geleverd: Apple met het Keurmerk Refurbished van Forza. Het was dan ook niet de eerste oplossing, maar naarmate de criteria voor Patrick duidelijk waren en de leaseconstructie een optie werd, was de optelsom al snel gemaakt. Patrick: "Via de maandelijkse bedragen lijk je mogelijk iets duurder uit met leasen, maar je krijgt er dienstverlening bij waarmee je helemaal ontzorgd bent".
Forza Care
In april 2021 werden de eerste refurbished iPhone 11 devices geleverd. Daarbij heeft Forza geholpen met de implementatie en uitrol van de devices binnen de organisatie. Voor bereikbaarheid, authenticatie en specifieke bedrijfsapplicaties zoals planning en EPD zijn apps geïnstalleerd. Evenals bij het plaatsen van asset-tags of beschermhoezen & screenprotectors heeft Forza Care de zorgen volledig uit handen genomen. Echter, houdt Forza Care niet op bij een vliegende start. Dankzij een gedegen 36 maanden service & garantieregeling (24 maanden op de batterij), heeft GGZ Oost Brabant ook op termijn geen zorgen meer.
Patrick: “Voor mij als beheerder biedt het ook grote voordelen. Ik word door Forza volledig ontzorgd. Zo is het heel fijn om te zien dat Forza direct aan de slag gaat als er iets speelt. We werken ook met een zogenaamde non-return allowance bij diefstal of beschadiging. Ook de rest van de zaken is geborgd, zodat we ons geen zorgen hoeven te maken.”
Oók profiteren van de voordelen?
Net als GGZ Oost Brabant kan ook jouw bedrijf kiezen voor de voordelen van Forza. Onze zakelijke accountmanagers vertellen je graag alles over de voordelen van Forza Refurbished zakelijk voor jouw bedrijf.