Garantie bij Forza
Heb je bij Forza een refurbished iPhone, refurbished Samsung, refurbished iPad, refurbished Apple Watch of refurbished Macbook gekocht en heeft je device last van een technisch mankement? Binnen de garantieperiode repareren we dat graag kosteloos voor je.
- Orders vóór of op 31 mei 2023 hebben een garantieperiode van 2 jaar voor Apple en Samsung producten.
- Orders op of ná 1 juni 2023 hebben een garantieperiode van 3 jaar voor Apple en Samsung producten.
Dus in totaal heb je bij Forza (vanaf 1 juni 2023) een garantieperiode van drie jaar voor Apple en Samsung producten. Op elektronische accessoires, zoals oordopjes en powerbanks krijg je één jaar garantie! Je leest hier alles over onze garantievoorwaarden.
Garantie op iPhones, Samsungs, iPads, Apple Watches en Macbooks
Wettelijke garantie en extra garantie, hoe zit dat?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Wat valt onder de garantie?
Wanneer je een device na aanschaf niet compleet, beschadigd of defect van ons ontvangt, neem dan direct contact met ons op. Een toestel moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het toestel op de juiste manier gebruiken. Als het toestel juist wordt gebruikt en het binnen 3 jaar defect raakt, zal het toestel door ons kosteloos gerepareerd worden. Onderstaande technische mankementen vallen onder de 36 maanden garantie:
- Audioproblemen (microfoon, luidspreker)
- Netwerkproblemen (4G/5G, Wifi, Bluetooth, GPS)
- Schermproblemen (touch reageert niet, geen beeld)
- Knoppen (aan/uitknop, vibratieknop, volumeknoppen)
- Batterij (snel leeg, wordt warm)
- Laadproblemen (met uitzondering van stof in de oplaadpoort)
- Camera problemen (geen beeld, geen auto focus)
Garantie op de batterij
De garantietermijn van de batterij bedraagt twee jaar. De minimale batterij capaciteit die Forza hanteert is 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn van twee jaar is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.
Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?
We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een terugbetaling op basis van onderstaande regels.
- 0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
- 13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
- 19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed
- 25-36 maanden na aanschaf: 20% van de aankoopprijs vergoed
Wat valt niet onder de garantie?
Heeft het toestel defecten die het gevolg kunnen zijn van val-, stoot-, of vochtschade, dan kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. Let op: laat je een toestel repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij, dan komt de garantie te vervallen. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software of software die niet door de oorspronkelijke fabrikant is goedgekeurd. Onderstaande punten vallen buiten de garantie:
- Defecten na de garantieperiode van 3 jaar
- Schade als gevolg van vallen, stoten en/of contact met vocht (gebarsten/gebroken onderdelen en/of oxydatie)
- Verbogen toestellen
- De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
- De Face ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera
- Gebroken cameralens
- Beschadigde of vieze laadconnector
- Gebroken simkaarthouder
- Loslatende coating bij Retina Macbook schermen
- Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus)/ alle iPhone SE modellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven
- Forza toestellen zijn niet per definitie waterdicht, dus wij geven geen garantie op waterdichtheid
Let op: als een defect toestel naar ons wordt opgestuurd dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor 29,95 euro onderzoekskosten in rekening brengen. Dit moet worden voldaan alvorens wij het toestel retourneren. Dit bedrag zal worden verrekend indien er akkoord wordt gegeven voor reparatie na een eventuele prijsopgave. Als de backcover van een toestel beschadigd of (deels) gebarsten is, zal het toestel -ongeacht klacht- door ons als “Beyond Economical Repair” worden beschouwd. De tijd en materialen die nodig zijn, wegen niet op tegen de dagwaarde van een toestel in combinatie met het verhoogde risico op vervolgklachten.
Garantie op accessoires
Voor alle artikelen die je bij Forza koopt, geldt de wettelijke garantie. Voor accessoires geldt een garantie van 12 maanden. Defecte accessoires worden binnen deze periode kosteloos omgeruild. Dit geldt niet voor defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot-, of waterschade.
Reparatie
Neem contact met ons op
Als je problemen hebt met een device of accessoire binnen de garantietermijn, kun je het beste contact opnemen met de servicedesk. Zo weet je zeker of jouw schade binnen onze garantievoorwaarden valt. Indien je op eigen initiatief een defect device naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor onderzoekskosten van €29,95 incl. BTW in rekening brengen. Contact opnemen loont dus zeker.
Reparatie aanmelden en product versturen
Indien het defect aan onze garantievoorwaarden voldoet, kun je de reparatie aanmelden en daarna het product kosteloos en goed verpakt naar ons opsturen. Lees hier hoe je dat moet doen. Het is belangrijk om de iPhone, iPad, Macbook of Apple Watch leeg te maken. Zo weet je zeker dat je gegevens niet verloren gaan en kunnen wij volledig toegang krijgen tot het toestel. Bekijk hiervoor de handleiding device leegmaken.
Reparatie en retourzending
Het duurt 1 tot 3 werkdagen voordat het defecte product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we om binnen 72 uur het device te repareren en te retourneren. Inclusief transport komt dat neer op ongeveer 5 werkdagen. Heb je een probleem met het moederbord? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit.
Heb je vragen?
Heb je vragen over onze garantievoorwaarden of ons reparatiebeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar servicedesk@forza-refurbished.nl, bel ons via +31 88 144 7700 (NL) of +32 78 485 190 (BE) óf chat met ons op de website! Elke werkdag tussen 08:00 – 17:00 uur staat onze gemotiveerde servicedesk voor je klaar om al je vragen te beantwoorden.